آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 12
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 160
بازدید سال : 2732
بازدید کلی : 13354

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 160
بازدید کل : 13354
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

 

  http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8720/categoryId/1/language/fa-IR/------.aspx

 

تاريخ: 1393/09/21

   

ساعت خبر: 01:04 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

هر حرکت غیر قانونی به مسیر منطقی تحقق مطالبات پرستاران ضربه می زند

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: پیگیری های سازمان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تحقق مطالبات جامعه پرستاری از مسیرهای قانونی در حال رسیدن به نتیجه نهایی است و هر حرکت خارج از مسیر قانونی به این فرآیند ضربه می زند.

 

احمد نجاتیان  در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره به برخی تحریکات صورت گرفته برای پیگیری مسائل پرستاری خارج از چارچوب های قانونی و رسمی، گفت: با توجه به جلسات مختلفی که تا کنون برگزار شده است و اظهار تمایل رسمی وزارت بهداشت برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اعلام افزایش کارانه پرستاران، به نظر می رسد روند پیگیری مسائل پرستاری از مجاری قانونی در حال به نتیجه رسیدن است و سازمان نظام پرستاری نیز از تمام توان خود برای پیگیری مسائل و حقوق جامعه پرستاری استفاده می کند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: لذا بر این باوریم که هر نوع حرکتی خارج از این روند به پیگیری های مربوط به پرستاری ضربه می زند و اکیداً به همکاران توصیه می کنیم که سازمان نظام پرستاری را به عنوان مرجع رسمی پیگیری امور پرستاری حمایت کنند و تمام خواست های خود را از طریق سازمان نظام پرستاری پیگیری کنند.

وی یادآور شد: سازمان نظام پرستاری در دوره های مختلف نشان داده است که تحت هیچ شرایطی و هیچ زمانی نسبت به مسائل پرستاری بی تفاوت نبوده است و از طرق مختلف همواره مسائل پرستاری را پیگیری کرده است.

نجاتیان هر نوع پیگیری خارج از روال قانونی را به صلاح ندانست و گفت: به دوستان هم تأکید می کنیم که اگر که به فکر منافع پرستاری هستند باید به وحدت در جامعه پرستاری اهمیت دهند و توجه داشته باشند که باید از طرق قانونی پیگیر مسائل و مطالبات پرستاری بود.

وی افزود: به هر حال وزیر بهداشت در تاریخ 9 آذر با اجرای 4 خواسته پرستاران موافقت کرده و باید حداقل 2 تا 3 ماه برای تحقق این خواسته ها به وزارت بهداشت فرصت منطقی بدهیم ما نیز طی این مدت منتظر می مانیم تا شاهد نتایج عملی و جدی این تصمیمات باشیم . اگر پس از طی این مدت به نتایج مورد انتظار نرسیدیم در آن صورت شورای عالی و سازمان نظام پرستاری متناسب با شرایط جدید تصمیم رسمی لازم را اتخاد می کند و به اطلاع جامعه پرستاری می رساند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیگیری ها را به صورت قانونی دنبال می کنیم. روش های دیگر را به رسمیت نمی شناسیم و هر نوع حرکت دیگری در مقطع کنونی خارج از کانال سازمان، شخصی تلقی می شود و به هیچ عنوان مواضع سازمان و اقدامی صنفی و حرفه ای محسوب نمی شود.

پایان خبر

کد: 8720

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8746/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

 

تاريخ: 1393/09/24

   

ساعت خبر: 01:37 ب.ظ

 

 

 

آیا سازمان نظام پرستاری سازمانی دولتی شده است؟

اگر چه تجمع پرستاران در تعدادی از شهرهای كشور به دنبال هیجانات زیاد رسانه های دنیای مجازی و بهره گیری از حس واقعی تبعیض مزمن در نظام سلامت برگزار شد اما با نگاهی به بیانیه انتهای آن چند نكته قابل توجه و تأمل است.

 

 

1-محتوای اصلی نگرانی پرستاران كه در مطالب و خواستهای آنان مطرح شد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. طرحی كه نظام پرستاری مبدع آن بوده و با تلاش فراوان و علیرغم مخالفتهای جدی توانست آن را با بالاترین رأی ممكن و كمترین مخالفت در مجلس تصویب كند . این تصویب در حالی بود كه بدنه وزارت بهداشت وقت با این قانون مخالف بودند و تصویب این طرح به زعم بسیاری از صاحبنظران اجتماعی و سیاسی موفقیتی بزرگ برای نظام پرستاری محسوب می شود. در طی این 7 سال هم سازمان در دولتهای مختلف پیگیر اجرای قانون بوده و این روزها با موافقت وزیر زمینه اجرای آن فراهم شده و تیمهای كارشناسی آن تشكیل گردیده و به طور جد موضوع در دستور كار سازمان قرار دارد.

2-نگرانی از افزایش فشار طبقاتی در پی اجرای طرح تحول هم كه توسط همكاران در تجمع بیان شد از دغدغه های نظام پرستاری بوده و هست. در پی طرح تحول نظام سلامت نظام پرستاری اولین و تنها نهاد حرفه ای سلامت كشور بود كه بیانیه داد و توجه همگان را به تبعات این طرح جلب كرد. بیانیه سازمان نظام پرستاری كشور  در تاریخ 15 مهر ،بیانیه روسای نظام پرستاری كشور در تاریخ 21 مهر ،دیدار اعضای  شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و ارسال نامه برای اجرای قانون در تاریخ  3 آبان، بیانیه نظام پرستاری مشهد در تاریخ 12 مهر  و بیانیه های مختلف نظام پرستاری های سراسر كشور نشان از بیدار بودن این سازمان دارد. هر چند این نوع موضع گیری ها مورد انتقاد بعضی مسئولین قرار گرفت و تعدادی از مسئولین سازمان در كشور تحت فشار قرار گرفتند ولی سازمان راه خود را با منطق و استدلال  و به دور از حرکات هیجانی پیش برد تا در نهایت با  ایجاد ارتباط سازمان یافته با وزارت بهداشت و جلب نظر وزیر بهداشت افزایش كارانه ها و ادغام خدمات پرستاری در كتاب ارزشهای نسبی سلامت و ایجاد پاویونهای پرستاری توسط وزیر محترم ابلاغ و اعلام شد و سازمان متقابلاً از این موضع قدردانی كرد.

3- اعلام موضع سازمان در مورد عدم حمایت از تجمع دیروز، نه بخاطر مخالفت با پیگیری و خواست پرستاران بلكه به دلیل درخواستهای زیاد پرستاران از سراسر كشور در مورد ارتباط سازمان با این تجمعات بود. ظاهراً در بعضی استانها اعلام شده بود، این تجمع با مجوز سازمان است و جمع بسیار بزرگی از پرستاران تمایل داشتند با حمایت سازمان در تجمع شرکت کنند . سازمان معتقد است برای این گونه حركات باید تمام جوانب قانونی رعایت شود و تجمع به عنوان آخرین راه حل مد نظر قرار بگیرد كه در آن صورت هم باید مجوز لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال اخذ شود، كاری كه در سالیان گذشته به طور موفقیت آمیز انجام داد و نتایج آن را هم به دست آورد.

4-فضای تخریب و توهین در فضای مجازی در ایام قبل از تجمع نسبت به مسئولین نظام پرستاری در خوشبینانه ترین حالت نشانگر حضور افراد غیر پرستار در این فضا است و گرنه به کار بردن الفاظ رکیک و غیر اخلاقی نمی تواند توسط پرستاران انجام گرفته باشد .

5-انگ دولتی بودن به نظام پرستاری توسط کسانی القا می شود که خودشان در 12 سال گذشته در رده های بالای مدیریتی و اجرایی نظام بوده و هستند و اگر این انگ درست باشد خودشان در ردیف اول پاسخگوئی قرار دارند. کسانی که سازمان آنها را معروف کرد و اگر حمایتهای سازمان نبود در چهار سال پیش از این قافله جا می ماندند. این افراد برای استدلالات خود از تحقیقات علمی و فنی سازمان که در قالب نظرات کارشناسی به مراجع قانونی ارائه شده، بهره می گیرند و آن را به نام خود می زنند . تاریخ نشان داده در تمامی سالهای منتهی به انتخابات نظام پرستاری، جریانات مختلف سعی بر دو قطبی کردن فضای پرستاری داشته اند. نتایج انتخابات گذشته ثابت کرد پرستاران به خوبی نتایج فعالیت افراد را در سمتهای خود تشخیص می دهند و بر اساس آن تصمیم خواهند گرفت و تابع احساسات نمی شوند.

6-بدنه اصلی سازمان نظام پرستاری در طی این دوازده سال فعالیت با تشخیص و انتخاب پرستاران و بر اساس انتخاباتی واقعی تقریباً شاكله خود را حفظ كرده و با تغییرات حداقلی در اعضای تاثیرگذار نظام در شهرستانها و كشور سیاست و راهبرد اصلی آن كه دفاع منطقی و به دور از معاملات رایج است بر سازمان حاكم است و سابقه كاری افراد كلیدی سازمان نشان داده هر چند با روشهای مختلف ولی همیشه دغدغه پرستاران را داشته و دارند.

7-یادمان نرود نظام پرستاری علاوه بر پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، وظایف دیگری مثل توسعه کیفیت خدمات پرستاری، دفاع از حقوق مردم در برابر خدمات پرستاری، ترویج اخلاق پرستاری و ارتقای جایگاه فرهنگی پرستاری را برعهده دارد.

8-به همه پرستاران این اطمینان را می دهیم که راهبردهای نظام پرستاری همواره بر اساس خرد جمعی نمایندگان قانونی آنها در قالب هیئت مدیره های نظام پرستاری و شورای عالی و بر اساس منافع حداکثری پرستاران و مردم تدوین می شود و هیچ گروهی دیگر بدون پشتوانه رأی مستقیم پرستاران کشور نمی تواند، خود را نماینده تمام آنها بداند.

پایان خبر

کد: 8746

 

تاريخ: 1393/10/03

   

ساعت خبر: 09:31 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تأکید کرد

لزوم عضویت پرستاران در هیئت مدیره بیمارستان‌های هیئت امنایی

قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر لزوم عضویت پرستاران در هیئت مدیره بیمارستانهای هیئت امنایی تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایلنا، احمد نجاتیان درباره هیئت امنایی شدن بیمارستانها گفت: برای ما مهم این است، که هیئت امنا باید از همه صنوف حاضر در بیمارستان تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا هیئت امنا‌های بیمارستانها از یک گروه خاص نیستند، افزود: از آنجایی که پرستاران به عنوان بزرگ‌ترین گروه ارائه دهنده خدمات در بیمارستان‌ها شناخته می‌شوند، باید در هیئت امنای بیمارستان نیز عضویت داشته باشند و جامعه پرستاری نیز بر این موضوع تأکید دارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین درباره تعیین پرستاران به عنوان رئیس در بیمارستان‌ها گفت: ریاست پرستاران بر بیمارستان به طور محدود در کشور ما اتفاق می‌افتد، یکی از این نمونه‌ها، بزرگ‌ترین بیمارستان آموزشی بیرجند است که این بیمارستان جزو بیمارستان‌های خوب در کشور است.

وی درباره چرایی محدود بودن ریاست پرستاران بر بیمارستانها در سطح کشور، گفت: تفکراتی که از قدیم درباره پرستاران وجود داشته، هنوز هم وجود دارد. البته وزیر بهداشت در دولت یازدهم چندین بار به صراحت اعلام کرده که اعتقاد ندارد، همه عرصه‌های مدیریتی در بیمارستان‌ها بر عهده یک گروه باشد.

نجاتیان با تأکید بر اینکه سایر گروه‌ها در حوزه نظام سلامت نیز این توانمندی را دارند که ریاست بیمارستان‌ها را بر عهده بگیرند، افزود: وضعیت پرستاران در این نظام مناسب نیست و به نظر می‌رسد اگر پرستاران در جمع هیئت امنای بیمارستان قرار بگیرند به بهبود وضعیت آنها کمک بسیاری می‌کند.

وی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: ما نسبت به طرح تحول سلامت این انتقاد را داشتیم که از ابتدای اجرایی شدن این طرح، پرستاران در تدوین آن دخالت داده نشدند. اگر این اتفاق رخ می‌داد، فعالیت‌ها بهتر انجام می‌شد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: خدمات پرستاران نه جایی ثبت می‌شود و نه از نظر کمیت قابل اندازه گیری است به همین دلیل هیچ‌گاه دیده نمی‌شود.

وی همچنین در واکنش به احیای دوره کاردانی پرستاری برای ارتقای ظرفیت پرستاری، گفت: ما در حال حاضر با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم و کمتر از استاندارد نیرو داریم. به همین دلیل برای تأمین نیرو بحث‌های مختلفی مانند احیای کاردانی پرستاری مطرح شده است، ولی ما در سازمان نظام پرستاری موافق این قضیه نیستیم.

نجاتیان ادامه داد: دلیل مخالفت ما با احیای کاردانی پرستاری هم این است که ایران به دلیل الزام پرستاران به کسب مدرک کار‌شناسی جزء کشور‌های موفق منطقه در این زمینه به حساب می‌آید و مطرح کردن این مسئله به جایگاه ما در سطح بین المللی ضربه می‌زند.

وی تأکید کرد: دلیل دیگر این است که برای بهبود این مسئله راهکارهای دیگری وجود دارد؛ افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های کار‌شناسی و حذف رشته‌های غیرضروری برای کشور و اختصاص این ظرفیت برای رشته پرستاری و مهم‌تر از همه ایجاد جاذبه برای پرستارانی که تحصیلات این رشته را دارند اما در صنف‌های دیگر مشغول به کار هستند.

قائم مقام نظام پرستاری با اشاره به اینکه بیشتر در مناطق محروم کمبود‌ پرستار وجود دارد، گفت: می‌توان در مناطق محروم شرایط ویژه و حقوق مناسب برای پرستاران ایجاد کرد تا پرستاران حذب این حرفه شوند.

پایان خبر 

کد: 8790

 http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8807/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/10/07

   

ساعت خبر: 01:33 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

پرستاران از بیمارستانهای خصوصی ناقض قانون ارتقاء بهره وری شکایت کنند

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با استناد به نامه ای که بدنبال پیگیری های نظام پرستاری برای اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش های خصوصی از سوی وزارت کار ابلاغ شده است، پرستاران از این پس می توانند از بیمارستانهای خصوصی که از اجرای این قانون امتناع می کنند، شکایت کنند.

 

احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با انتقاد از تعلل در اجرای قانون ارتقاء بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران در بخش های خصوصی گفت: علی رغم اینکه این قانون در سال 1388 به تصویب مجلس رسیده است و صراحت دارد که تمام پرستاران و کارکنان بالینی در کلیه بخش ها شامل این قانون می شوند اما بر اساس اطلاعاتی که ما از سراسر کشور و هیئت مدیره های نظام پرستاری در کشور گرفته ایم، بسیاری از بیمارستانهای خصوصی به ویژه در شهر تهران هنوز این قانون را اجرا نمی کنند و زیر بار این قانون نمی روند.

وی افزود: به همین منظور سازمان نظام پرستاری بدنبال پیگیری های خود برای اجرای کامل این قانون در تمامی بخش ها، چندی پیش نیز نامه ای برای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال کرد و طی آن درخواست شد که مجدداً اجرای این قانون در بخش های خصوصی پیگیری شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در همین راستا مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار نیز پاسخی به نامه مذکور داده است که امروز به دست سازمان رسیده و طی آن تأکید شده است که این قانون در تمامی بیمارستانهای بخش خصوصی که مشمول قانون کار هستند، لازم الاجرا است و ناظرین و بازرسین وزارت کار موظف هستند، اجرای آن را در بیمارستانها پیگیری کنند.

وی یادآور شد: در این  نامه قید شده است که اگر بیمارستانی از اجرای این قانون خودداری کند، پرستاران این حق را دارند که موضوع را در مراجع حل اختلاف کار طرح دعوی کرده و شکایت کنند و حتماً این مراجع رأی به اجرای قانون خواهند داد.

نجاتیان افزود: بنابراین با استناد به این نامه و نامه هایی که پیش از این از طریق وزارت کار ابلاغ شده است، به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده که تمامی بیمارستانهای بخش خصوصی به طور جدی اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به همه پرستاران نیز توصیه می کنیم از بیمارستانهای خصوصی این حق را مطالبه کنند و چنانچه بیمارستانی، اجرای این قانون را نپذیرفت با استناد به نامه مذکور که از سوی وزارت کار صادر شده است، می توانند شکایت خود را از بیمارستان متخلف اعلام کنند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: مشاورین حقوقی سازمان هم آمادگی دارند که در این راستا به متقاضیان برای احقاق حقوق شان مشاوره بدهند.

 

پایان خبر

کد: 8807

 

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8838/categoryId/1/language/fa-IR/-----.aspx

تاريخ: 1393/10/13

   

ساعت خبر: 09:01 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

اعلام آمادگی پزشکان برای علنی کردن درآمد امر مبارکی است

قائم  مقام سازمان نظام پرستاری گفت: اعلام آمادگی پزشکان برای علنی کردن فیش حقوقی و درآمدشان امر مبارک و قابل تحسینی است که شفافیت را به نظام سلامت بر می گرداند و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

 

احمد نجاتیان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با اشاره به اعلام سازمان نظام پزشکی مبنی بر راه اندازی کمپینی شامل 12 هزار پزشک برای علنی کردن فیش حقوقی شان گفت: از این حرکت خوب و قابل تحسین جامعه پزشکی که می خواهند شفافیت را به این حرفه برگردانند، استقبال می کنیم.

وی افزود: به هر حال به نظر می رسد، دلیل اصلی بحث هایی که مدتی است در رابطه با دریافتی پزشکان و سایر گروه های نظام سلامت مطرح شده است، عدم شفافیت در میزان دریافتی گروه های مختلف در نظام سلامت است به گونه ای که برخی مواقع احساس می شود که فیش حقوقی برای برخی ها در بیمارستان به مثابه یک سند محرمانه تلقی می شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در کشورهای پیشرفته هر فردی از جامعه می تواند با مراجعه به اداره دارایی میزان درآمد، مالیات و ثروت هر فردی از جامعه حتی شخص رئیس جمهور را بداند و بسنجد، دلیل شان نیز این است که وقتی فردی از راه مشروع درآمد دارد و مالیات خود را می پردازد، دیگر هیچ ابایی از اینکه بقیه از دارایی و ثروت وی اطلاع داشته باشند، وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در کشور ما هم باید به سمت شفافیت سازی حرکت کرد و این اعلام آمادگی از سوی پزشکان برای علنی شدن فیش حقوقی، گامی بسیار مبارک است که ان شاء الله به زودی شاهد آن باشیم تا به طور کلی صحبت ها و نگرانی هایی که در این خصوص مطرح می شود، از جامعه رخت بربندد.

نجاتیان با رد هر گونه حرمت شکنی درباره گروه های مختلف نظام سلامت، گفت: ما نیز چنین شیوه هایی را قابل قبول نمی دانیم زیرا به هر حال همه گروه ها در نظام سلامت، خدمتگذار هستند و بایستی شأن آنها رعایت شود.

وی افزود: به هر حال ممکن است در هر گروهی اعم پزشکی و پرستاری افرادی باشند که قانون شکنی کنند و بر این باوریم که خود حرفه باید صنف را از وجود این افراد پالایش کند.

قائم مقام نظام پرستاری یادآور شد: ما نیز معتقدیم دستانی که می خواهند بین گروه های مختلف نظام سلامت دعوا راه بیندازند، هدفشان هدف مقدسی نیست. البته برخی صحبت ها در خصوص وجود برخی تبعیض ها از روی دلسوزی گفته می شود اما در بعضی مواقع این مسئله از حالت عادی خارج می شود و ما نیز این را قبول نداریم.

وی افزود: باید برای حل این مسائل در سطح عقلای حرفه های مختلف نظام سلامت، گفتمان ایجاد شود و سازمان های قانونی حرف مختلف، بنشینند و این مسائل را ریشه یابی کنند تا مشخص شود، دلیل برخی هتک حرمت هایی که در جامعه  ایجاد شده، چیست و ریشه این تعارضی که در نظام سلامت دیده می شود، چه چیزی است و بر این اساس راه حل کارآمد ارائه شود.

نجاتیان ادامه داد: ان شاء الله با شروع مبارکی که نظام پزشکی در این زمینه کرده است و برای شفاف سازی برخی مسائل، پیش قدم شده است، در آینده شاهد باشیم که برخی صحبت ها در سطح جامعه کمتر مطرح شود و همه اعضای تیم سلامت دوشادوش هم خدمت کنند.

وی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ و خوب کادر پزشکی و پرستاری در محیط های کاری گفت: البته از ابتدا نیز در نظام سلامت همواره شاهد ارتباط بسیار خوب بین همکاران فعال در این عرصه به ویژه پرستاران و پزشکان بوده ایم و اساساً لازمه کار کردن در بیمارستان نیز همین ارتباط حرفه ای و اخلاقی خوب است که بین پزشکان و پرستاران وجود داشته و دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: شاید در سطح سیاستگذاران، برخی تعارض ها ایجاد شود اما این نباید به روابط خوب کاری بین همکاران پزشک و پرستار لطمه ای وارد کند زیرا ممکن است خدای ناکرده در نهایت آسیب آن متوجه بیماران شود.

پایان خبر 

کد: 8838

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8876/categoryId/1/language/fa-IR/----.aspx

تاريخ: 1393/10/21

   

ساعت خبر: 08:56 ق.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری:

معوقات پرستاران تا آخر دی ماه پرداخت می‌شود

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌ها، طبق دستور وزارت بهداشت باید همه معوقات پرستاران تا پایان دی ماه از سوی بیمارستان‌ها پرداخت شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به  نقل از ایلنا، احمد نجاتیان درباره نتیجه رایزنی‌های سازمان پرستاری با وزارت بهداشت برای رفع مشکل پرستاران گفت: در چند روز گذشته آیین‌نامه افزایش کارانه پرستاران از سوی معاون وزیر بهداشت ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این آیین‌نامه؛ کارانه متوسط شش ماه نخست سال،  1.7 برابر می شود، گفت: طبق آنچه وزارتخانه اعلام کرده است، باید بدهی بیمارستان‌ها به پرستاران تا آخر همین ماه به روز شود و تمام معوقات پرستاران پرداخت شود.

نجاتیان افزود: بعد از این مرحله، اجرای طرح مبتنی بر عملکرد در دستور کار قرار می‌گیرد و بر اساس اعلام نظر وزارت بهداشت رقم کارانه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: ما در انتظار این هستیم که معوقات پرداخت شود تا ببینیم بر اساس طرح مبتنی بر عملکرد چه میزان حقوق پرستاران افزایش خواهد داشت و این موضوع تنها در عمل مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: نیروهای پرستاری در همه سطوح جزو گروه کمیته توزیع کارانه‌ها هستند، به همین دلیل بعد از اجرای طرح مبتنی بر عملکرد می توان برآورد خوبی از افزایش سطح حقوق پرستاران داشت.

نجاتیان همچنین درباره تغییرات آزمون کارشناسی ارشد برخی از رشته‌های پرستاری گفت: رشته هایی که متقاضیان آن مجبور به ارائه 2سال سابقه کار بالینی برای حضور در آزمون کارشناسی ارشد آن شده‌اند، رشته‌های بالینی و کلنیکی هستند و نسبت به رشته های تئوری که پرستاران بعد از گذراندن کارشناسی می‌توانستند در آزمون ارشد آن شرکت کنند، مقداری متفاوت هستند.

وی افزود: تغییرات ایجاد شده در آزمون ارشد این رشته ها بسیار خوب است، برای مثال وقتی پرستاری متقاضی شرکت در آزمون ارشد پرستاری بخش قلب است، خوب است که دو سال تجربه حضور در این رشته را هم داشته باشد.

پایان خبر 

  کد: 8876

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/8972/categoryId/1/language/fa-IR/-------.aspx

 

 

  

تاريخ: 1393/11/07

   

ساعت خبر: 04:05 ب.ظ

 

 

 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری اعلام کرد

سازمان نظام پرستاری موضوع اهانت به یکی از پرستاران را  پیگیری می کند

 قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر برخورد فیزیکی بین یک پزشک و یک پرستار در یکی از بیمارستان های تهران، بلافاصله سازمان از طریق ارتباط با مسئولین بیمارستان و وزارت بهداشت این مسئله را پیگیری کرد.

 

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، احمد نجاتیان با اشاره به عکس العمل سازمان به این موضوع گفت: با توجه به حساسیت ویژه سازمان به این قبیل حرکات، رئیس کل سازمان شخصا با مترون بیمارستان صحبت کردند.

وی افزود: طبق گفته مترون بیمارستان برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده اما برخورد لفظی ناشایستی صورت گرفته است که مورد اعتراض دیگر پزشکان و پرستاران بیمارستان نیز واقع شده است.

نجاتیان ادامه داد: پزشک مربوطه ظاهراً عذرخواهی نموده است اما با این حال تیم مدیریتی بیمارستان اعلام نموده که به طور جدی موضوع را بررسی خواهد کرد.

قائم مقام نظام پرستاری در پایان تأکید کرد: سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده صنفی و حرفه ای پرستاران از طریق سیستم های نظارتی خود این مساله را پیگیری خواهد کرد تا با روشن شدن ابعاد قضیه با متخلفان برخورد شود.

پایان خبر 

کد: 8972

تعداد بازدید از این مطلب: 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود